هیات وزیران در جلسه مورخ 1357/7/25 بنا یه پیشنهاد شماره 5634/1/53 مورخ 1357/7/25 وزارت کشور و به استناد تبصره 2 ماده 2 قانون تقسیمات کشوری مصوب آبان ماه 1316 تصویب نمودند:
اول- در محدوده شهرستانهای فعلی تهران - کرج ورامین- یک استان که مرکز آن تهران میباشد تاسیس گردد سازمان تقسیمات استان تهران به شرح زیر میباشد:
1- شهرستانهای تهران شامل دو بخش مرکزیکن
2- شهرستان ری شامل سه بخش مرکزی -کهریزک فشا و پویه
3- شهرستان شمیران شامل سه بخش مرکزی لواساناترودبار قصران
4- شهرستان کرج شامل پنج بخش مرکزی اشتهاردشهریارساوجبلاغطالقان
5- شهرستان ورامین شامل سه بخش مرکزی پلشتجوادآباد
دوم- شهرستان کاشان از استان مرکزی (مرکز اراک) ملتزع و به استان اصفهان الحاق گردد.
نخست وزیر - جعفر شریف امامی