اکثریت وزرای عضو شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران در جلسه مورخ 1374/9/13 با توجه به اختیار تفویضی هیات وزیران (موضوع تصویبنامه های شماره 16632/ت 30ه- مورخ 1373/2/13 و 65632/ت 409ه- مورخ 1373/11/9) و به استناد ماده (14) قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1372 - و بند «د» تبصره (25) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1373 - تصویب نمودند:
1- واردات درصدی از کالاهای تولید شده در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق موضوع بند «د» تبصره (25) قانون برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به داخل کشور، معادل نسبتی از مجموع ارزش افزوده و مواد و قطعات داخلی به کار رفته، به قیمت کل کالای تولیدی، بدون هرگونه محدودیتی مجاز است و علاوه بر عدم نیاز به ثبت سفارش و گشایش اعتبار، مشمول شرط غیرمجاز و مجاز مشروط نیز نیست.
2- نسبت مذکور در بند (1) این تصویبنامه، توسط کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارتخانه تولیدی ذی ربط، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گمرک ایران، شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی (دبیرخانه) و سازمان منطقه مربوط که در محل دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی تشکیل میشود، تعیین میگردد.
3- گمرک ایران براساس تشخیص کمیسیون موضوع بند (2) این تصویبنامه، سهم سالانه از تولید هر واحد تولیدی برای واردات به داخل کشور را تعیین می کند.
این تصویبنامه در تاریخ 1374/9/29 به تایید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.
معاون اول رئیس جمهور- حسن حبیبی