پرداخت پاداش (عیدی) آخر سال 1368

مصوب 1368/12/13 هیات وزیران

هیات وزیران در جلسه مورخ 1368/12/13 تصویب نمودند:

1 - وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و به طور کلی آن تعداد از دستگاه‌های اجرایی که در طول سال 68[1368] بیش از 50% بودجه جاری آنها از محل اعتبارات منظور در بودجه عمومی دولت تامین شده است از جمله قوه قضائیه (‌در مورد قضات و کارمندان خود) مجازند به کارکنان خود اعم از لشگری و‌کشوری که از بودجه جاری یا عمرانی حقوق و مزایای دریافت می‌نمایند، شامل کارمندان رسمی، پیمانی و کارگران دائمی مشمول قانون کار و افرادیکه به موجب قرارداد خرید خدمت به طور تمام وقت به کار اشتغال دارند به شرط رضایت از خدمات آنان معادل یک ماه حقوق و تفاوت تطبیق و فوق‌العاده شغل یا مزایای شغل و تفاوت حداقل دریافتی به نسبت به مدت خدمت تمام وقت در سال 1368 و حداکثر هفتاد هزار (70000) ریال به عنوان پاداش(‌عیدی) آخر سال پرداخت نمایند.

2- دستگاههای مشمول این تصویب‌نامه مکلفند اعتبار مورد نیاز برای پرداخت پاداش (‌عیدی) موضوع این تصویب‌نامه را از محل اعتبارات بودجه مصوب خود تامین و پرداخت نمایند و منحصراً آن مقدار از اعتبارات مورد نیاز دستگاههایی که در مرکز با تائید سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور‌اقتصادی و دارائی و در استانها با تائید سازمان برنامه و بودجه استان و اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان مربوط از محل اعتبارات دستگاه قابل تامین نمی‌باشد خزانه از موجودی حساب مخصوصی که در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح می‌نماید پرداخت خواهد نمود.

3 - استفاده افراد خرید خدمت از پاداش (‌عیدی) موضوع این تصویبنامه منوط به آنست که این قبل افراد حداقل شش ماه متوالی (‌به استثناء معلمین‌حق‌التدریسی آموزش و پرورش که خدمت متناوب آنها نیز قابل قبول است) منتهی به پایان سال 1368 در دستگاه مربوط به کار اشتغال داشته و وجهی‌تحت عنوان عیدی و یا پاداش پایان سال و مشابه آن دریافت ننموده باشند.

4 - در اجرای این تصویبنامه متعال نصف مدت خدمت نیمه وقت بانوانی که از قانون راجع به خدمت نیمه وقت بانوان استفاده می‌نمایند خدمت تمام وقت محسوب خواهد شد.

5 - استفاده کارگران دائمی مشمول قانون کار در دستگاههای مشمول این تصویبنامه ازپاداش (‌عیدی) موضوع این تصویب‌نامه منوط به آنست که مشمول لایحه قانونی تامین منافع کارگران... مصوب 1359/4/23 شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران نبوده و از مزایای آن برخوردار نشوند.

6(الحاقی 1368/12/27)- دستگاههای مشمول بند (1) این تصویبنامه و همچنین سایر شرکتهای دولتی مجازند به بازنشستگان و مستمری‌بگیران و مظونی خود که از‌صندوقهای بازنشستگی کشوری، بازنشستگی و وظیفه مستخدمین شرکتهای دولتی، بازنشستگی شهرداریها و همچنین صندوقهای بازنشستگی‌ارتش، شهربانی و ژاندارمری حقوق بازنشستگی و یا وظیفه و مستمری دریافت می‌دارند، مبلغ چهل هزار (40000) ریال به عنوان پاداش (‌عیدی)‌آخر سال پرداخت نمایند.
پاداش (‌عیدی) موضوع این بند در مورد وراث مستخدمین مجموعا چهل هزار (000/40) ریال و در مواردی که وراث وظیفه بگیریکنفرباشد، مبلغ بیست وپنجهزار (25000) ریال میباشد.

معاون اول رئیس جمهور
حسن حبیبی

دریافت فایل پی‌دی‌اف