هیات وزیران در جلسه 8/ 4/ 1393 به پیشنهاد شماره 11863/ 1 مورخ 28/ 2/ 1393 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به استناد ماده واحده قانون استفساریه در خصوص اختیار اصلاح اساسنامه سازمانها، شرکتها و موسسات دولتی و وابسته به دولت - مصوب 1377- تصویب کرد:
اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران، موضوع تصویب نامه های شماره 230246/ ت40675ه- مورخ 10/ 12/ 1387 و شماره 121684/ ت47833ه- مورخ 19/ 6/ 1391 به شرح ذیل اصلاح میشود:
1- متن زیر جایگزین ماده (15) میشود:
ماده 15- هیات عامل سازمان مرکب از پنج عضو میباشد که حداکثر دو عضو آن غیرموظف خواهد بود. اعضای موظف به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تصویب مجمع عمومی عادی و اعضای غیرموظف توسط رئیس مجمع عمومی از بین افراد با تحصیلات عالی و دارای سابقه مدیریت و صاحب نظر در تخصص های مرتبط با فعالیت های سازمان با اولویت کارکنان سازمان برای مدت دو سال انتخاب میشوند. اعضای هیات عامل پس از انقضای مدت تا زمانی که تجدید انتخاب به عمل نیامده است، در سمت خود باقی خواهند بود و انتخاب مجدد آنها برای دوره های بعد بلامانع است.
2- در تبصره (2) ماده (15) و ماده (22) عبارت های "اعضای هیات عامل" به عبارت های "اعضای موظف هیات عامل" اصلاح میشود.
این متن به موجب نامه شماره 1726/ 102/ 93 مورخ 19/ 5/ 1393 شورای نگهبان تایید شده است.
معاون اول رئیس جمهور - اسحاق جهانگیری