هیات وزیران در جلسه 1398/5/20 به پیشنهاد شماره 120138 مورخ 1397/7/7 وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
1- دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری - مصوب 1386- موظفند برای هرگونه خدمات اختصاصی خود که نیازمند تولید و صدور کارت هوشمند میباشد از کارت هوشمند ملی به عنوان کلید دسترسی به خدمات اختصاصی خود استفاده نمایند و سازمان ثبت احوال کشور موظف است همکاری های لازم در این زمینه را با بهره برداران به عمل آورد.
تبصره - موارد استثنا به تایید کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های کشور (مسئول کارگروه)، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان ثبت احوال کشور میرسد.
2- وزارت کشور موظف است با همکاری دستگاه های ذی ربط ظرف سه سال برای جمع آوری سایر کارت های هوشمند موجود اقدام کند.
معاون اول رئیس جمهور - اسحاق جهانگیری