هیات وزیران در جلسه مورخ 16 /3/ 2536 بنا به درخواست شماره 12027 مورخ 14 / 9/ 2535فرمانداریکل سابق سمنان و پیشنهاد شماره 25/ 100 /7088 مورخ 29/ 2/ 2536 وزارت کشاورزی و منابع طبیعی به اسناد ماده 37 اصلاحی قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع تصویب نمودند ده هکتار از اراضی ملی شده موسوم به آب بخش کن واقع در شهرستان سمنان مجانا" به استانداری سمنان جهت احداث استخرهای ذخیره آب واگذار شود. استانداری مذکور نمیتواند زمین مورد واگذاری را بغیر اجاره یا انتقال دهد و برای تبدیل ان باید اجازه وزارت کشاورزی ومنابع طبیعی را تحصیل کند و در صورتی که زمین مذکور در مدت دو سال از تاریخ واگذاری برای اجرای طرح مربوطه مورد استفاده قرار نگیرد باید به وزارت کشاورزی و منابع طبیعی مسترد گردد ضمنا استانداری مذکور باید ضوابط مقرر از طرف وزارت مسکن و شهرسازی را رعایت نماید همچنین حفظ و حراست ان از تاریخ واگذاری به عهده استانداری مذکور میباشد.
واگذاری ده هکتار از اراضی ملی شده موسوم به آب بخش کن واقع در شهرستان سمنان به استانداری سمنان جهت احداث استخرهای ذخیره آب
مصوب 1356/03/16 هیات وزیران