ماده 1 قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی

اصطلاحات و عبارات زیر در این قانون، در معانی ذیل به‌ کار می ‌روند:
1 - تبلیغات: به مجموعه اقدامات نامزدهای انتخابات و یا نمایندگان آنها و سایر افراد- اعم از گفتاری، نوشتاری و رفتاری- به منظور تاثیرگذاری بر رای‌ دهندگان گفته می ‌شود که با هدف رساندن پیام، خط مشی و برنامه نامزدها یا احزاب و گروههای سیاسی به مردم می ‌باشد تا از این طریق آنها را به رای‌ دادن به نامزدهای مورد نظر یا جریان و گروه خاص ترغیب نمایند.
2- فعالیت ‌های انتخاباتی: به هرگونه فعالیت قانونی اطلاق می ‌گردد که نامزدها، احزاب و گروههای سیاسی و طرفداران آنها در تبلیغات و یا امور مرتبط با انتخابات انجام می ‌دهند.
3- هزینه‌ های انتخاباتی: هزینه هایی مادی است که نامزدهای انتخابات و احزاب و گروههای سیاسی در انجام فعالیت‌ های انتخاباتی و تبلیغات، صرف می‌ کنند.
4- تامین مالی انتخابات: به مجموعه منابعی گفته می ‌شود که جهت تامین هزینه ‌های انتخاباتی انجام و یا صرف می ‌شود.
5- سامانه مالی انتخابات: پایگاهی است که وزارت کشور به ‌صورت الکترونیکی ایجاد و نامزدها و احزاب و گروههای سیاسی ملزم به ثبت اطلاعات مالی خود مطابق قانون در این سامانه می‌ باشند.